LuckyIron
Modderhater
Wim Hermans
|
 |
« Antwoord #60 :: 3 Maart 2010 - 18:30 » |
|
Wat is het verband tussen een SS en een breed stuur?  Want dat hoor ik hier geregeld terugkomen. je gaat toch iets meer recht-staan op de pedalen. en bij mij komt er ook een breder stuur op de gewone bike, gewoon veel relaxer om te rijden en veel meer controle over de fiets (zie ook de downhillers met hun mega sturen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
|
 |
« Antwoord #61 :: 3 Maart 2010 - 20:42 » |
|
Ach, nu we toch met video's bezig zijn. Hier nog échte Duitse singlespeeders (mét zalig breed stuur (bemerk de eerst mof/SS'er), ene met ne Surly, nen andere met upside down triple crown vork en nog nen andere met zowaar gouden schoentjes --> FREAKS) en nog ne wanne-be singlespeeder zonder derailleur/kettingspanner :-). Bij de weg: in Duitsland zijn ze niet vies van SS-kampioenschappen met > 4.000 hm (dixit Martin, those who know, know). Slik ... .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Profi
4Bikers Member
john hinderyckx
|
 |
« Antwoord #62 :: 3 Maart 2010 - 21:03 » |
|
Ach, nu we toch met video's bezig zijn. Hier nog échte Duitse singlespeeders (mét zalig breed stuur (bemerk de eerst mof/SS'er), ene met ne Surly, nen andere met upside down triple crown vork en nog nen andere met zowaar gouden schoentjes --> FREAKS) en nog ne wanne-be singlespeeder zonder derailleur/kettingspanner :-). Bij de weg: in Duitsland zijn ze niet vies van SS-kampioenschappen met > 4.000 hm (dixit Martin, those who know, know). Slik ... . Stuurtje waarmee hij rijdt is een on one mary , de laatste die je passeerd rijdt met een trek 69er ( 2 verschillende wieldiameters ) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Christ D.
4Bikers Member
Depestel Christ
|
 |
« Antwoord #64 :: 4 Maart 2010 - 11:13 » |
|
Dus 't Meetjesland (Drongengoed) is niet interessant genoeg ?? 
|
|
|
|
|
|
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.
|
|
|
LuckyIron
Modderhater
Wim Hermans
|
 |
« Antwoord #65 :: 4 Maart 2010 - 11:42 » |
|
Dus 't Meetjesland (Drongengoed) is niet interessant genoeg ??  maar jawel sjoeke, we gaan daar ook is met z'n allen komen rijden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kenny
4Bikers Member
Knockaert Kenny
|
 |
« Antwoord #66 :: 4 Maart 2010 - 11:47 » |
|
Dus 't Meetjesland (Drongengoed) is niet interessant genoeg ??  Ach jongen, zo'n saaie streek. Daar is toch niets te beleven 
|
|
|
|
|
|
Cycling Team Mercator Press dankt u voor uw komst naar de 4de editie van Arnoldus Go's VTT Wij hopen u opnieuw te mogen verwelkomen op 28/08/2010
|
|
|
Supernaut
4Bikers Member
Luc Jennen
|
 |
« Antwoord #67 :: 4 Maart 2010 - 14:46 » |
|
Dus 't Meetjesland (Drongengoed) is niet interessant genoeg ??  maar jawel sjoeke, we gaan daar ook is met z'n allen komen rijden Nie  , Niet teveel liggen vragen en verschuiven.......dat leidt tot niets . Gewoon doen . P(o)sT gewoon dag , uur en plaats en ge zult zien dat er altijd wat zotten op af komen . Goe bezig 
|
|
|
|
|
|
Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .
|
|
|
|
4ti5
|
 |
« Antwoord #68 :: 4 Maart 2010 - 16:14 » |
|
 Singelspeedje voor training in de week op de weg en occasioneel woon-werk verkeer Als ik het er nu nog eens als foto op kreeg  ( [edited by mod ]
|
|
|
|
|
|
Wie werkt als een paard is zo zot als nen ezel en te moe om te fietsen
|
|
|
Supernaut
4Bikers Member
Luc Jennen
|
 |
« Antwoord #69 :: 4 Maart 2010 - 16:28 » |
|
knap 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supernaut
4Bikers Member
Luc Jennen
|
 |
« Antwoord #70 :: 10 Maart 2010 - 11:37 » |
|
Bon , ik heb dus efkes liggen sukkelen met een ketting die niet echt soepel draaide . Een vervelende klik en precies heel even doortrappen .
set up is een shimano 8 speed ketting en sram 8 powerlink . En daar zit nu letterlijk en figuurlijk de kink in de ketting . Dat heeft wat kilometers nodig om zich soepel te zetten .
Bij 9 speed heb ik daar nooit een probleem mee gehad .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4ti5
|
 |
« Antwoord #71 :: 10 Maart 2010 - 19:02 » |
|
Bon , ik heb dus efkes liggen sukkelen met een ketting die niet echt soepel draaide . Een vervelende klik en precies heel even doortrappen .
set up is een shimano 8 speed ketting en sram 8 powerlink . En daar zit nu letterlijk en figuurlijk de kink in de ketting . Dat heeft wat kilometers nodig om zich soepel te zetten .
Bij 9 speed heb ik daar nooit een probleem mee gehad .
Het is mij een tijdje geleden zelfs niet gelukt om met een zilveren 8-speed slotje van Scram een 8-speed ketting van Shimano te sluiten 
|
|
|
|
|
|
Wie werkt als een paard is zo zot als nen ezel en te moe om te fietsen
|
|
|
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
|
 |
« Antwoord #72 :: 21 Maart 2010 - 18:22 » |
|
Laat de derailleurs maar rondvliegen tijdens de mudcatch. Tibor Gijssen van Bikefreak Magazine was in de blubber van Sart-Tilman 3e ... op een singlespeed  . RESPECT ! Geen verrassing, in feite een bevestiging van wat ie enkele weken geleden tijdens de marathon van Mill al uit de benen schudde ... .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
LuckyIron
Modderhater
Wim Hermans
|
 |
« Antwoord #73 :: 21 Maart 2010 - 18:50 » |
|
Laat de derailleurs maar rondvliegen tijdens de mudcatch. Tibor Gijssen van Bikefreak Magazine was in de blubber van Sart-Tilman 3e ... op een singlespeed  . RESPECT ! Geen verrassing, in feite een bevestiging van wat ie enkele weken geleden tijdens de marathon van Mill al uit de benen schudde ... . met welk verzet die diene zoiets? dik respect! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
|
 |
« Antwoord #74 :: 21 Maart 2010 - 18:58 » |
|
In Mill dacht (!) ik 32 x 17. Nu weet ik niet.
Naar't schijnt was het parcours gene vette, geen 1.000 hm en een hoop chainsuck bij de derries. Dan is een singlespeed niet eens een groot nadeel :-). Desalwelteplus: sterk nummer !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fully Fetzl
4Bikers Member
Stefan Belmans
|
 |
« Antwoord #75 :: 22 Maart 2010 - 11:02 » |
|
't was juist wél ne vettIGE rit en waar het dan eens niet vettig was, was't asfalt de rit is ooit mooier geweest, staat me voor soit
|
|
|
|
|
|
You can live for many causes, but you can only die for one. Pick that one very carefully www.fekejo.be
|
|
|
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
|
 |
« Antwoord #76 :: 22 Maart 2010 - 16:41 » |
|
Laat de derailleurs maar rondvliegen tijdens de mudcatch. Tibor Gijssen van Bikefreak Magazine was in de blubber van Sart-Tilman 3e ... op een singlespeed  . RESPECT ! Geen verrassing, in feite een bevestiging van wat ie enkele weken geleden tijdens de marathon van Mill al uit de benen schudde ... . met welk verzet die diene zoiets? dik respect!  34 x 16, mét Rotor tandwiel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Supernaut
4Bikers Member
Luc Jennen
|
 |
« Antwoord #77 :: 25 Mei 2010 - 12:12 » |
|
Na een tijdje rustig TT's te hebben gereden afgelopen maandag in Grote Brogel de gashendel eens opengedraaid in zoverre dat gaat met een SS . Al het smijt en gooiwerk gaat perfect en het niet moeten schakelen , maar op de schwung overal doorheen bevalt me wel  . Ge stuurt en schat op deze manier veel beter bochten in . Eenmaal ge echter op bredere banen of asfalt komt komt ge toch wel tekort op pure snelheid . Met een 32x16 heb ik kunnen volgen tot 36km/u max. , maar dat kunt ge door de dan toch wel zeer hoge trapfrequentie maar moeilijk aanhouden . Met deze set-up is een goede 32km/u haalbaar , maar meer  Een geweldig voordeel blijft dat ge uw benen niet in de prak rijdt en ge achteraf geen last hebt . Souplesse loont en wordt op deze manier van rijden een perfecte training . actie in Grote Brogel 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
|
 |
« Antwoord #78 :: 30 Augustus 2010 - 21:37 » |
|
Bon, tijd om tijdens de winter van een "valse" SS naar een échte SS te gaan  . Daarbij borrelt volgende vraag op. Voortandwiel is 42T ... wat neem ik als achtertandwiel, wetende dat ie meestal zal worden gebruikt bij vlakke Kempische ritten (met af-en-toe ne zandduin, lol) én wetende dat ik graag op souplesse rij. Uit wat ik hier heb vernomen is verhouding 2:1 ideaal --> mag ik dan concluderen dat 42 - 21 ook ideaal is (in de veronderstelling dat dat bestaat natuurlijk) ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jls
4Bikers Member
Jurgen
|
 |
« Antwoord #79 :: 30 Augustus 2010 - 22:03 » |
|
Bon, tijd om tijdens de winter van een "valse" SS naar een échte SS te gaan  . alle, ik ben blijkbaar niet de enige die naar buiten kijkt en vaststelt dat het terug tijd is om de winterfiets vanonder het stof te halen. ik afgelopen vrijdag een on-one mary stuur besteld (zie duitse SS'er van een paar posts terug) en laatste hand aan t leggen aan parcours nightride (begin oktober?) mijn ervaring mbt gear ratio: ik rij 38:18. daarmee vorige winter op souplesse de kempentoertochten afgewerkt. zwaarder zou ik zeker niet gaan: op een deftige singletrack hou je de soeplesse er niet meer in (zeker niet op een gemiddelde TT). een 21 valt te krijgen ( http://www.on-one.co.uk http://www.charliethebikemonger.com/) voor op een "klassiek" freewheel, weet niet wat er op een rohloff gemonteerd moet worden (screw on?)
|
|
|
|
|
|
bwah, pijn, wat is da? Da's gewoon fijn met een p hé
|
|
|
|