Welkom, Gast. Maak je keuze tussen inloggen of registreren.
Marathon@ZoenkRouteplannerHet weer
4Bikers Forum | What's Going On!?! | Après-bike | Langlauf/XC ski
Omlaag Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: Langlauf/XC ski  (gelezen 1947 keer)
JefB
4Bikers Member

« Antwoord #20 :: 11 Januari 2010 - 11:58 »

Haha, den deze ook naar Botrange getrokken gisteren.

Groepke van 10 man, eersten waren naar Elsenborn getrokken maar daar was de sneeuw slecht en geen sporen. Dan maar naar centre nature op de botrange (goei en modern materiaal te huur voor 10 euro), en dan de verste toer daar (eerste "geel" verbindingsstuk en dan die rode lus van 14km ten NO van Botrange). In totaal zo'n 22km en 350PHM afgehaspeld. Mooi toerke, enkel verbindingsstuk was gewoon helemaal kapot, dus veel schuiven was daar niet te beleven. Eerder stappen met twee lange latten onder uw voeten. Rode toer zelf was heel mooi, wel sommige sporen beetje kapotgelopen.

Iegienie, jij noemt dat rustige duur? Ik zat constant in de hoge toeren qua hartslag (+160, wat niet meer rustig is voor mij) en zelfs lichtjes naar beneden blijf je arbeid levereren itt bij MTB waarbij je kan bollen: veel constantere inspanning dus.

Trouwens, kan je met klassieke stijl uberhaupt remmen? We hadden kerel mee met skates en die kon "ploeg" stoppen maar met die klassieke latten lag iedereen toch tegen de sneeuw bij het ene steile afzonkje (dat ik me ook van Cimes de Waimes herinner) dat er inzat.

Al bij al toch superdeluxe alternatief voor (gevaarlijke) fietstochtje dees dagen.

lowie
4Bikers Member

Lowie Mariën

« Antwoord #21 :: 11 Januari 2010 - 17:25 »

@JefB : was jij toch niet bij dat groepje waar ik in de namiddag met één van jullie zwaar onderuit ben gegaan (scheurtjes in gewrichtsbandjes in de buurt van mijn schouderknobbel + een paar gekneusde ribben >>> kga er nog wel efkes plezier aan hebben volgens meneer doktoor) ?

Ik heb in alle geval van deze dag genoten. In totaal goed voor 48 km, in soms sprookjesachtige omgeving (vooral in de buurt van Baraque Michel en verder richting Botrange) door de aangevrozen mist die van millimeterdikke twijgjes takken van 3 cm dik ijs maakt : een sprookjesachtig beeld voor wie er oog voor heeft.
De rode piste (+ dus die verbindingsstrook) is een heel goed alternatief voor de zwarte piste die ik in de voormiddag heb gedaan. Daar zit dikwijls veel te veel volk op, zelfs nu er in verhouding niet zoveel volk was. Dan is de totale rust op de rode loipe een hele verademing.

Magura
Ontwikkelingsteam

Elias Van Hoeydonck

www.solosride.be

« Antwoord #22 :: 11 Januari 2010 - 22:32 »

zwaar onderuit ben gegaan (scheurtjes in gewrichtsbandjes in de buurt van mijn schouderknobbel + een paar gekneusde ribben >>> kga er nog wel efkes plezier aan hebben volgens meneer doktoor) ?

Ai, weeral niet-bike gerelateerd in de lappenmand ?
Alvast veel sterkte !

Foto's < 07/2009
Foto's > 07/2009
Prestaties worden niet enkel bereikt door de sterksten of de snelsten, maar ook door hen die volhouden en
Supernaut
4Bikers Member

Luc Jennen

« Antwoord #23 :: 12 Januari 2010 - 08:33 »

zwaar onderuit ben gegaan (scheurtjes in gewrichtsbandjes in de buurt van mijn schouderknobbel + een paar gekneusde ribben >>> kga er nog wel efkes plezier aan hebben volgens meneer doktoor) ?

Ai, weeral niet-bike gerelateerd in de lappenmand ?
Alvast veel sterkte !

Lowie , waarom ook altijd die extreme sporten ?
Blijf gewoon mountainbiken , da's veel veiliger  Mmm... .

Zie dat ge vlug hersteld bent , want er zit nog wel wat aan te komen hé  Lebber .

Als niets , iets wordt , dan zijn we aan't mountainbiken .
Berre
4Bikers Member

« Antwoord #24 :: 12 Januari 2010 - 17:01 »

mmm...prachtige foto's
Iegienie
4Bikers Member

« Antwoord #25 :: 12 Januari 2010 - 21:48 »

Iegienie, jij noemt dat rustige duur? Ik zat constant in de hoge toeren qua hartslag (+160, wat niet meer rustig is voor mij) en zelfs lichtjes naar beneden blijf je arbeid levereren itt bij MTB waarbij je kan bollen: veel constantere inspanning dus.

ik was op mijn gemakske op mijn eentje he, moest achter niemand krossen. gemiddelde snelheid : 6km/h, met mijn techniek en mijn latten niet echt mogelijk om rapper te gaan en/of mijn hartslag hoger te jagen. kzal ook wel een beetje moe geweest zijn want nu toch al weer drie weken aan een stuk ne keer of vijf aan het sporten, na mijn drie lange maanden pauze en ziek...

Team Green : www.team-green.be
JeFKe
4Bikers Member

Jeffry Goethals

« Antwoord #26 :: 13 Januari 2010 - 09:23 »

Zondag ook een 14-tal kilometerjtes gaan laufelen nabij Signal de Botrange... Fysiek voor de spieren en het hart was het echt leuk, maar de blaren op mijn hielen zijn van 2 Euroiaanse porties. Volgende keer pak ik m'n velo wel weer. Lebber

The Tiger became a Leopard...
Willy
4Bikers Member

Wilfried Dejaegere

« Antwoord #27 :: 14 Januari 2010 - 09:41 »

vraagske voor de kenners: zou het deze zondag nog te doen zijn? We zouden naar Xhoffraix gaan.
lowie
4Bikers Member

Lowie Mariën

« Antwoord #28 :: 14 Januari 2010 - 10:14 »

Best nog wat afwachten Willy.
Vandaag gaat het dooien (is onder de 600 meter nu al bezig trouwens), en de laatste prognoses : terug even kouder en zondag een dooidag.
Samen met de toch niet zo dikke laag sneeuw (het was zeer losse fijne sneeuw), en daardoor een gebrek aan goede sporen, verwacht ik niet zo'n prettige langlauf-zondag.
Als je met je beslissing kan wachten tot zaterdag, geef ik je nog wel een update.

Willy
4Bikers Member

Wilfried Dejaegere

« Antwoord #29 :: 14 Januari 2010 - 21:08 »

Best nog wat afwachten Willy.
Vandaag gaat het dooien (is onder de 600 meter nu al bezig trouwens), en de laatste prognoses : terug even kouder en zondag een dooidag.
Samen met de toch niet zo dikke laag sneeuw (het was zeer losse fijne sneeuw), en daardoor een gebrek aan goede sporen, verwacht ik niet zo'n prettige langlauf-zondag.
Als je met je beslissing kan wachten tot zaterdag, geef ik je nog wel een update.
bedankt!! het wordt een echte last minute beslissing, dus die up-date zou super zijn.
lowie
4Bikers Member

Lowie Mariën

« Antwoord #30 :: 16 Januari 2010 - 10:47 »

Op dit ogenblik (zaterdagvoormiddag) zien de Hoge Venen er door de dik aangevroren mist en het zonnetje dat begint te schijnen er sprookjesachtig mooi uit - camera op Botrange : http://www.meteobelgium.net/webcam/botrange/photo.jpg
Dit tafereel krijg je zelden te zien, maar dan moet je NU vertrekken.

Voor morgen is het een pure gok. Er komt een sneeuwzone aan, die volgens de meeste voorspellers tegen morgen overgaat in regen. Met een beetje geluk kan dat op de hoogste toppen sneeuw blijven (omgeving Botrange, Baraque Michel, Rocherath > boven 650 meter dus). Temperatuur zal daar mogen rond O° zitten. Voor hetzelfde geld is dat ook regen, maar dan kan er ook weer mist bijzijn.
Xhoffraix kan je vergeten (te laag).
Ikzelf zou de gok niet wagen (nu zeker niet, want het verdict van mijn tuimelpartij vorige zondag = 3 gebroken ribben).
Als je vanavond nog een laatste update wilt, stuur me dan maar een mailtje.

Willy
4Bikers Member

Wilfried Dejaegere

« Antwoord #31 :: 16 Januari 2010 - 13:23 »

hey Lowie,

bedankt voorde up-date: we hebben beslist om niet te gaan Het risico op kwetsuren is voor mij ewa groot. Kort tegen een skivakantie in de franse alpen en met een auto waar een scheur in de 'joint du culas' zit lijkt het me zinvoller om een risicolozer fietstochtje te ondernemen ;-)

Veel beterschap!
Schijfrem
4Bikers Member

Geert

« Antwoord #32 :: 31 Januari 2010 - 17:53 »

De weersvoorspellingen zien er goed uit voor de komende week in de Ardennen.
Het kan zijn dat ik een dag congé neem om te gaan langlaufen.
Iemand een idee waar je  het beste naartoe kan gaan?
Welke dag in de week is het beste zodat je niet teveel volk tegenkomt op de pistes?

Wat ik wil weten :

Welke vertrekplaats is de beste en heeft de beste voorzieningen om een schoon tochtje te maken?
(zeker de bepijling moet goed zijn aangezien ik daar mijne weg niet ken en niet wil verloren schuiven  Oops  )
Bij voorkeur zou ik een lus van een aantal kilometers willen doen zodat we regelmatig terugkomen aan het vertrek.
Zo kan ik een paar lussen doen terwijl de anderen die het niet meer zien zitten hun kunnen opwarmen in een café of iets dergelijks.

lowie
4Bikers Member

Lowie Mariën

« Antwoord #33 :: 1 Februari 2010 - 15:30 »

De weersvoorspellingen zien er goed uit voor de komende week in de Ardennen.
Iemand een idee waar je  het beste naartoe kan gaan?
Welke dag in de week is het beste zodat je niet teveel volk tegenkomt op de pistes?
Welke vertrekplaats is de beste en heeft de beste voorzieningen om een schoon tochtje te maken?
De weersvoorspellingen beginnen jammer genoeg gaan te veranderen. De meeste modellen houden het op warmer en regen naar het einde van de week.
Voorlopig is woensdag (evt. donderdag) de beste dag.
Maximum temperaturen zijn dan kantje boordje. Hoogte 500-550 of 600-650 m kan het verschil tussen vriezen en dooien betekenen, en dat kan een heel verschil in mooie plaatjes opleveren. Ik kan het niet laten om nog enkele beeldjes van zondag 31 jan. te tonen. Een fikse wandeltocht langs en door de Venen door een tapijt van 60 cm sneeuw leverde Laplandse impressies op :

En nu terug bij de les :
vrieszekerst is dus het plateau van de Hoge Venen met verhuurplaatsen Baraque Michel, Signal de Botrange, natuurcentrum Botrange, maar daar zijn de mogelijkheden iets minder als je verschillende lussen na elkaar wil doen.
Mooie loipes, maar wat lager zijn die van Weywertz (550-590), en Xhoffraix (510-570). Qua lussen maken iets minder, maar dan wel weer iets hoger zijn die van Elsenborn ((600-640). Rocherath is ook heel sneeuwzeker (650-690) maar dat is verweg en dikwijls lang besneeuwde wegen)
Hier is een link waar je meer info vind per station : http://www.eastbelgium.com/de/freizeitw/ski-map_2009-2010.pdf

Hou vooral de weerberichten goed in de gaten, en als je twijfelt, stuur me dan maar een emailtje.

Schijfrem
4Bikers Member

Geert

« Antwoord #34 :: 1 Februari 2010 - 18:31 »

@ lowie
dank u,

Ik vrees dat het inderdaad de verkeerde richting uitgaat met de temperaturen  :-(
Ook ambetant als ge minstens een halve week op voorhand een dag vrij moet aanvragen  Snif

Schoon sfeerprentjes  045 045

Omhoog Pagina's: 1 [2]
4Bikers Forum | What's Going On!?! | Après-bike | Langlauf/XC ski
    Ga naar: