Welkom,
Gast
. Maak je keuze tussen
inloggen
of
registreren
.
Nickname:
Paswoord:
Onthou mij!:
Home
Zoek
Artikels
Kalender
Media Archive
Registreren
4Bikers Forum
|
It's Time For a Ride...
|
TT's & Marathons
|
01/07/07 Meerdael Classic - Oud-Heverlee
Pagina's:
[
1
]
Print
Auteur
Topic: 01/07/07 Meerdael Classic - Oud-Heverlee (gelezen 5781 keer)
The Brain
4Bikers Crew
The Collective Mind
01/07/07 Meerdael Classic - Oud-Heverlee
«
::
17 Januari 2006 - 21:47 »
een TT met afstanden tot 100km
website organisatie
over editie
2004
:
Citaat van: Willy
meerdael classic is zeker en vast genietbaar :rollseyes: . Vergis u nie, hé, het venijn zat vorig jaar in de staart. De eerste 50 km bollen vlot, nadien komen de heuveltjes :-D
Citaat van: Adri
Citaat van: Phille
met 1200hms en zijn 100km is dit een haalbare kaart voor veel bikers !
de klimmen op het einde zijn mss wel zwaarder dan de eerste maar ni vergeten dat een klim na 10km een heel verschil is met deze na 90km he ;-)
Citaat van: Thierry
Citaat van: mtbhurricane
Die route planner is ook weer lekker duidelijk! Kan iemand zeggen welke afrit ik moet nemen?
E40 Brussel - Luik, afrit 23 Haasrode.
Als je van Brussel komt, moet je beneden aan de afrit RECHTSAF. Aan de eerste rode lichten RECHTS, en na 25m meteen LINKS, richting Zoete Waters. Kronkelbaantje volgen tot je de vijvers (Zoete Waters) op je linkerkant voorbij bent, en dan rechts omhoog, de Waversebaan op (richting Heverlee en Leuven). 500m verder is 't voetbalveld van de Zwarte Duivels Oud-Heverlee.
anno
2005
:
Citaat van: NicO
Iets na 15h thuis gekomme van de 100km.
Het was zalig (afzien)
. De regen heeft geen echte schade aan het parcour kunnen doen. Hier en daar waren en modderplekken, maar over de 100 te verwaarlozen. Tot de 45km waren de klims rustig en vanaf dan werden ze langer en steiler (kan ook zijn dat dat gewoon het gevoel was in de benen :rollseyes: ) De bevoorradingen waren perfect, redbull, aquarius, cake, enz...
Verhongeren zal niemand gedaan hebben.
Na 70km ne surieuze klop gehad en vanaf dan heb ik alleen op tred geweest. Bij de volgende bv nog Qube tegengekomme en ben ik daarmaar mee meegereden. Op het einde hebben de klims en zelfs het vals plat mijn kuiten nog goe bestookt met krampen. Op zo'n momenten lachte ni zle.
Ik ben zeer tevreden van de TT en volgend jaar zien ze mij daar terug.
Dit was de eerste keer dat ik dees maand terug deftig op de mtb zat, niks voorbereiding, nimeer geklommen en ik ben zeer tevreden over mijn (lange) prestatie :-!
106km*5h 28min*1350Hm*19,4avgspeed
(ik gaan morgen wel mijn kmtrikske is bezien, want nu ik ander banden en wielen heb is daar precies een verschil op :doh: )
Bedankt en tot volgend jaar
nu nog wachten op mijne foto se :w00t:
Citaat van: Dzjowie
Rustig vertrokken, rustig geëindigd, tussendoor rustig gereden. Ik zou graag zeggen dat je daarmee zonder al te veel voorbereiding de 100 km kon afhaspelen, maar dat bleek niet te kloppen. Het venijn zat em in de staart, en hoe (
De pret begon al bij de eerste bevoorrading, waar een vriendelijke lokale boer twee van zijn mooiste koebeesten van stal had gehaald om de Red Bull-stand te bevolken. Nee, geef mij dan maar de
Aquariusmadam
van bevoorrading 2. Sportief kort, klasse! Bevoorrading 3 liet lang op zich wachten, naar verluidt wegens moeilijkheden om een vergunning te krijgen bij de gemeente(s).
Tussendoor werd er ook gebiket, maar daar heb ik eigenlijk niks over te vertellen. Om maar te zeggen dat het
af
was.
Citaat van: LuckyIron
nou nou nou, dat was weer een heerlijk tochtje
zoals we gewoon zijn van de Downhillbikers kregen we weer een schitterend parkoers voor de wielen geschoven. Duidelijk afpijling, bevoorradingen waar ge u dik aan kunt eten, lekkere redbull- en aquarius babes, materiaalstand en ...prachtig bike-weer (misschien ietske teveel wind).
Ongeveer 5u30 effectief gereden voor 102km, veel bekend volk gezien. Leuk dagje
merci Downhillbikers
The 4Bikers Collective Mind
The Brain
4Bikers Crew
The Collective Mind
21/05/06 Meerdael Classic - Oud-Heverlee
«
Antwoord #1 ::
17 Januari 2006 - 22:03 »
Citaat van: Qube
Voila deze was af, een Rolls Royce onder de tt's, ze hebben wel een ferme troef met zo'n streek. Ook na de 3de tourtocht in Heverlee kwam ik niet veel bekends tegen van vroeger, juist dat hoog smal weggetje naast de spoorweg herkende ik nog vanuit de zoenk-tocht, maar dat gaf niet 8-) . Af en toe toch wel eens verschoten van de technische afdalingen, er zaten der een paar in waar ge al ies goed moest kijken waar ge uw wiel ging placeren.
Vandaag geen chrono-toestanden op het programma, overslagpols was absolute max, ik had trouwens gisteren ook al 100km op de baan gereden. Met de hartslagmeter nauwlettend in het oog gehouden schoven de km's vlot onder de wielen door. Hoewel ik moet toegeven dat ook deze rustige km's pijn begonnen te doen na 70km. Gelukkig nog Nico tegengekomen en de laatste 30km samen gereden en grondig zijne nieuwe vlo gekeurd en besproken. Helaas, op km 98 gebeurde het, *klak* m'n knie blokeerde volledig net voor die lange steile klim, aaaauw wat een pijn :down:, het zit er al een tijdje aan te komen . Alles wat bergop of slijkerig lag nog te voet moeten doen. Dit ziet er niet goed uit... :'(
Conclusie: Ferme tocht, staat met stip genoteerd voor volgend jaar. Na de LCMT ben ik op de sukkel geraakt, die is me niet goed bevallen. En de AT van vorige week heeft me nog wat dieper geduwt.
lol @ aftertalk Meerdal Classics: "Oe wast" goe goe, schoon gerief gezien en ook veel mooi fietsen... :flowers:
Prachtige rit en gelukkig het zonnetje van de partij. Iets meer afstand en hoogtemeters dan verleden jaar. Ik telde respectievelijk bijna 103km en 1340 hoogtemeters.
Gelukkig had het enkel redelijk zwaar geregend aan de Noordkant van meerdael zodat na een zompige start (nikske overdreven maar toch) het trace eens in Tourinnes al heel wat droger werd. In de buurt van Grez was het zelfs stoffig. Een zeer mooie rit met enkele lange klimmen in de buurt van Grez en naar Ottenburg toe, en na een vrij snelle start en een zwaar middenstuk waren de klimmen op het einde wel de kers op de taart.
Om 7u30 of daaromtrent vertrokken, steeds rustig onderweg, de Red Bull girls stonden een paar bevoorradingen te vroeg maar ik heb een blikje meegenomen voor wanneer ik het echt nodig had. Deze keer niet bovengeraakt aan de klim in Nethen (er was een kleine file en eerlijk gezegd lag het er NET te nat bij) en ook niet in de steile klim in het Bois de Laurensar t naar de Tomme toe. Daar was het omgewoeld en miste ik voor het eerst m'n klein voorblad. De rest van de klimmen was goed te doen, zelfs naar het einde toe toen er toch serieus wat volk op hun tandvlees zaten.
De bepijling was in orde, je kon wel zien dat er verschillende bepijlers bezig geweest waren, sommigen plaatsten hun pijltjes praktisch in de bocht zelf. De bevoorradingen waren voor mij ook prima . En het trace is een opeenvolging van het mooiste wat de streek te bieden heeft en waar je als organisatie toelating voor kreeg. Ik stond wel verbaasd dat ze aan de oversteek van de naamsesteenweg toelating kregen om de Warandevijver van de andere kant te naderen. Normaal is het daar "verboten" voor alle verkeer.
Profiel van de rit
HIER
Citaat van: WappY
Niks dan lof over deze tocht, mooi weer,mooi parcours, soms grappige commentaar naast de baan...
Verrasend rustig eigenlijk qwa volk als ge op tijd vertrokken waart, goed uitgepijld behalve dan die ene keer... met een paar man eerst enen zene oprit op... terug 2 meter verder nen anderen zenne oprit op :-/
Uiteindelijk ertussenin het juiste paadje op... pijltje stond pertang correct achteraf bekeken...
Onderweg trouwens verschillende keren afpijlers tegen tegengekomen, blijkbaar waren er hier en daar toch pijltjes verdwenen :wall:
Paar keer op crusiaal moment last gehad van chain s*ck, we waren pertang goed ingelicht op de bevoorading van waar en hoe de lastige stukskes zouden komen... (denk aan file mogelijk...)
Toch weeral een adrelinestoot gehad toen naast de spoorweg men zoon ineens onderuit ging de dieperik in... hard verschoten... geen echte stukken gelukkig.
Voor de organisatie
Citaat van: Phille
mijn eerste 100k vant jaar, was blij dak binnen was
verslagje van cateye
verslagje Quadrifoglio
Citaat van: cannoncraze
Citaat van: Qube
Ook na de 3de tourtocht in Heverlee kwam ik niet veel bekends tegen van vroeger, juist dat hoog smal weggetje naast de spoorweg herkende ik nog vanuit de zoenk-tocht, maar dat gaf niet 8-) .
Daar stond de aankondiging :
Is het nog ver, Grote Smurf ?
Ik rolde van mijn fiets van het lachen. :grin:
Als ge het graag nog eens haarfijn naleest, mijn verslag staat
HIER
Citaat van: Stivo
Samen met Serge vertrokken voor de 100km in prachtige weersomstandigheden...Na 30km Serge laten gaan want zijn tempo lag iets te hoog en ik wou mij een beetje sparen voor het zware gedeelte dat was aangekondigd in de finale. Prachtig parcours waar ik mij geen seconde op verveeld heb,ook de bevoorradingen waren tip-top in orde.
Wel regelmatig naast de fiets gemoeten,maar dat was voor iedereen gelijk.En enkele keren gevallen wegens mijn nieuwe schoenen en spd-plaatjes die niet altijd losklikten wanneer ik het wenste
Ook bij het inrijden van die donkere tunnel effe de grond gekust,daar zet ik volgende keer mijn zonnebril toch maar af. Ben zelf wel tevreden want de fysiek zat super en heb geen enkel dipje gehad...
Enig klein minpuntje aan deze schitterende organisatie...als het parcours 105km lang is,gelieve dit dan ook als 105km aan te kondigen...kwestie van de laatste kilometers toch een beetje te kunnen inschatten...
Voor de rest dikke chapeau aan de organisatie
107km in 5u42 Ah168
The 4Bikers Collective Mind
Magura
Ontwikkelingsteam
Elias Van Hoeydonck
www.solosride.be
«
Antwoord #2 ::
18 Januari 2006 - 21:26 »
Weeral iets om naar uit te kijken.
Was de voorbije jaren, zoals hierboven aangegeven, dik in orde
Foto's < 07/2009
Foto's > 07/2009
Prestaties worden niet enkel bereikt door de sterksten of de snelsten, maar ook door hen die volhouden en
d@Mit
4Bikers Member
Tim Oosterlinck
«
Antwoord #3 ::
18 Januari 2006 - 21:36 »
Deze staat dit jaar bij mij ook weer op mijn lijstje, jullie zijn er trouwens wel vroeg bij om reclame te maken.
Vorig jaar slechts de 60km gereden wegens verhuisperikelen en dergelijke. Dit jaar zal het opnieuw de "full monty" moeten worden na een hopelijk goede voorbereiding op de kale berg.
Het is idd een prima organisatie waar jaarlijks toch wel wat volk op af komt. 'k Begin al stillekes te dromen van het voorjaar ...
latis rotis vehere
d@Mit
4Bikers Member
Tim Oosterlinck
«
Antwoord #4 ::
2 Februari 2006 - 19:57 »
In de nieuwe O2-bikers krijgt deze Meerdael Classic de op één na beste score in de categorie "Beste Belgisch evenement". Ze worden geklopt door de Houffa Marathon tsja ... Rekening houden met het feit dat Houffalize iets gunstiger gelegen is qua hoogtemeters lijkt me dit toch wel een duidelijk signaal dat de Meerdael Classic een must is om op uw kalender te staan.
latis rotis vehere
Thierry
4Bikers Member
«
Antwoord #5 ::
2 Februari 2006 - 21:09 »
Citaat van: d@Mit op 2 Februari 2006 - 19:57
In de nieuwe O2-bikers krijgt deze Meerdael Classic de op één na beste score in de categorie "Beste Belgisch evenement". Ze worden geklopt door de Houffa Marathon tsja ... Rekening houden met het feit dat Houffalize iets gunstiger gelegen is qua hoogtemeters lijkt me dit toch wel een duidelijk signaal dat de Meerdael Classic een must is om op uw kalender te staan.
Kleine nuance : de Meerdaal Classic was de tweede-beste organisatie van de 10 organisaties die men bij O2-Bikers geselecteerd had, en waaruit de bezoekers aan de O2-site vervolgens konden kiezen. Geen idee waarop men zich bij O2-Bikers baseerde om net deze 10 organisaties te nemen : chrono's, marathons, een strandrace, toertochten, een 24u-wedstrijd, allemaal in één en dezelfde categorie ? Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij (bijvoorbeeld : waarom zit er geen downhill-wedstrijd bij - LOOOL). Hetzelfde kan trouwens ook gezegd worden over hun verkiezing van beste bike voor 2005, beste onderdeel voor 2005 ...
Soit, het volledige overzicht vind je hier :
http://www.bikers.be/newsDetail.asp?newsID=169
...
Wat natuurlijk niet weg neemt dat de Meerdaal Classic inderdaad een leuke tocht is :grin:
www.point2leuven.be
-> GPS voor auto, moto, outdoor ...
Phille
Ontwikkelingsteam
«
Antwoord #6 ::
3 Februari 2006 - 14:13 »
op 19/2 worden de zoenkstemkaarten afgesloten en kijk ik uit naar de kalender samengesteld door de M@Z'ers
selectie criteria is hier eigenlijk heel simpel : alles wat +60k is (jeps met enkele historisch gegroeide -60k's) en alles wat chrono is
MeerdaelClassic en ZoeNK TT zullen dan spijtig genoeg niet opgenomen zijn in deze lijst ...
Christ D.
4Bikers Member
Depestel Christ
01/07/2007 Oud-Heverlee,Meerdael Classic
«
Antwoord #7 ::
29 Juni 2007 - 13:50 »
Iemand info over de staat van het parcour ginder?? Met dit weer vrees ik het ergste
Ik ben wie ik ben,wie me niet lust zal daarmee moeten leren leven.
Nazgul
4Bikers Member
PHT
«
Antwoord #8 ::
29 Juni 2007 - 14:08 »
Net op ander forum gelezen dat het op enkele plassen na kurkdroog zou zijn :shocked:
http://users.skynet.be/nazgul
http://www.mtb-demegabikers.be/
http://www.samoeraiassent.be/
Christ D.
4Bikers Member
Depestel Christ
«
Antwoord #9 ::
29 Juni 2007 - 15:31 »
Citaat van: Nazgul op 29 Juni 2007 - 14:08
Net op ander forum gelezen dat het op enkele plassen na kurkdroog zou zijn :shocked:
Volgens de laatste meteo,zondag gieten!
Black Phantom
Modderhater
Eric Gorris
«
Antwoord #10 ::
29 Juni 2007 - 21:26 »
De kans bestaat dat ik hier kom rijden.
't Zal dan wel slechts voor de 65km zijn.
Christ D.
4Bikers Member
Depestel Christ
«
Antwoord #11 ::
30 Juni 2007 - 22:45 »
Aangezien de verkeersproblemen morgenvroeg niet opgelost zullen zijn zal ik moeten iets anders kiezen :muur: Spijtig,maar ik weet niet hoe ik er geraak anders
Veel zin om heel ver rond te rijden heb ik ook niet,dus tzal voor volgend jaar zijn vrees ik.
heuveltje
4Bikers Member
«
Antwoord #12 ::
30 Juni 2007 - 23:04 »
afrit st'niklaas daarna temse a12 willibroek en dan naar ring brussel grimbergen oprit en je ben weer vertrokken
kom van west vlaanderen da is de oplossing na veel kaart bekijken
grt tot morgen oud heverlee
LuckyIron
Modderhater
Wim Hermans
«
Antwoord #13 ::
1 Juli 2007 - 18:26 »
weeral een mooie tochtje door de Downhillbikers, hier kunnen toch veel organisaties iets van leren.
Met de fiets (hardtail) naar ginder gereden, vlotte inschrijving, vertrekken met een ploegmaat die voor de 45km ging. Na de splitsing dan maar alleen doorgereden, onderweg nog nen andere ploegmaat tegengekomen die ook de 45 deed.
Nadien nog Nazgul en Black Phantom tegengekomen aan een bevoorrading, even mee meegereden maar na de splitsing terug alleen. Aan bevoorrading 4 gevoeld dat er ontzettend veel speling zat op mijn achterwiel. Dan maar besloten om rustig via de weg terug te rijden naar de start (hoewel ik praktisch thuis was). Nadien terug naar huis en zo toch nog 105km op de teller.
Parkoers lag er zeer goed bij gezien de regenval van de laatste weken. Hier en daar wel een vettig strookske, maar kom. Bepijling was prima in orde, bevoorradingen eveneens: voldoende drank en eten (koeken, cake en fruit).
't was weer een leuk dagske!
MTB Overijse
Nazgul
4Bikers Member
PHT
«
Antwoord #14 ::
1 Juli 2007 - 20:27 »
Idem hier, geweldig geamuseerd en moe maar zeker voldaan.
Schitterende organisatie
3 bevooradingen op de 65
die bij mij op mijn tellerke toch goed waren voor 69km.
Overal bovengereden behalve op da klein beklimmingske na da crossparkoerke in het bos daar stond iedereen stil :muur:
De steile en steilere klim daar heb ik mijn twijfels bij, ik vond de steilere veel makkelijker met zijn brede wegen,. De zogenaamd steile was een mooi stukje singletrack waar er verschillende zijn afgestapt maar ik nie :grin:
Ook pepe en domie van reevax tegengekomen aan bev. 1.
Black Phantom
Modderhater
Eric Gorris
«
Antwoord #15 ::
1 Juli 2007 - 21:36 »
Eindelijk!
Eindelijk nog eens een parcours gereden waarin een hele portie uitdaging opgenomen was :hail:
Al van bij de start duikelden we een holle weg in.
Vrij vlak vervolg, hoogstens vals plat tussen de majestueuze loofbomen van het Meerdaelbos.
Weinig technisch, maar bijna onafgebroken onder het loof.
Bevoorrading 1 na 18 km. Rijkelijk gevulde tafel.
Algauw goeiendag gezegd tegen Nazgul die op het punt stond terug te vertrekken.
Deel twee was veel pittiger. Het parcours waarop ik zat te wachten.
De Mt. Duthoit en Mt. Blanc lagen er goed bij, maar oninneembaar wegens te veel volk.
Prima bepijling, goeie aanduiding van splitsingen, gevaarlijke oversteken, klimmen en afdalingen.
Het parcours lag er schitterend bij. Slechts twee baggerstroken.
Eentje ervan aan de voet van de Lianenklim. Dit is een prachtig stukje mountainbiken.
Ik denk zowat het beste van wat er op de Vlaamse TT's wordt aangeboden.
Op bevoorrading 2 laat ik Nazgul en collega terug inlopen.
Ook lucky Iron vervoegt de rangen.
We laten met plezier ons bekerke een tweede keer vullen door een super-DownHill-babe.
Het blijft op en af gaan, de hoogtemeters worden nu vlotjes aan elkaar geregen.
Een heel ludiek stuk singletrack, eerder aangelegd voor BMX'ers.
De klim erna staan we weeral te voet in de file.
Ondertussen zijn de uitgangen sorties gewprden, en de scholen écoles.
We zitten dus aan de andere kant van de taalstreep.
Grez-Doiceau, Pécrots, Nethen, Arsiennes, ... allen hebben ze hun uitdagingen.
Lange klimmen, snelle afdalingen, technisch of rechtdoor, het was smullen!
Ook bevoorrading drie was er alweer eentje om over naar huis te schrijven.
En wie dacht dat hij nu kon uitbollen tot de finish, had het mis.
De spieren bleven onder spanning op het heel gevariëerde parcours.
Zelfs de laatste 100 waren licht technisch klimmend.
Nog ne Cola Zero toegestopt gekregen, maar spijtiggenoeg geen tijd om nog te gaan nagenieten op het door ambiance overtrokken terras.
De DH bikers hebben ons een mooi parcours voorgeschoteld en de rest errond was goed georganiseerd.
De cijfertjes van deze smulpartij: 70,23km in 3u13 min = 21,8 AVS ; 740 hm.
cateye
4Bikers Member
Ivan Dehertogh
«
Antwoord #16 ::
3 Juli 2007 - 18:40 »
Filmpke gemaakt
staat op
www.bierkarboys.be
op beter te doen dan de Fons zal ik nog veel moeten oefenen en beter
materiaal moeten aanschaffen
om Fons te volgen op zijne bike zal ik ook nog veel moeten oefenen
groeten
Ivan
MTB Bierkarboys Overijse
Onze volgende toertocht zondag 30 maart 2008 !
Nazgul
4Bikers Member
PHT
«
Antwoord #17 ::
3 Juli 2007 - 20:12 »
Schoon filmpke ivan
En zoals ge al zelf schrijft blijven oefenen en dan wordt ge even goed als de fons en hebben wij er na de TT's nog eens geniet van.
Pagina's:
[
1
]
Print
4Bikers Forum
|
It's Time For a Ride...
|